POZOR!
Po dobu opravy mostu ev. č. 203 3-4 (od 8. 5. 2024) není možné z technických důvodů obsluhovat zastávky "Tlučná - Železniční Stanice" a "Tlučná - Čampule"
Z důvodu změny zákona o odpadech (541/2020 Sb.) už od 1. 1. 2022 není možné, aby občané platili svoz komunálního odpadu přímo svozové společnosti, ale platba musí být formou místního poplatku. Od roku 2022 tedy obec stanovuje výši místního poplatku vyhláškou.
Aktuálně platnou vyhlášku najdete zde: Obecně závazná vyhláška obce Tlučná o místním poplatku za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci (platná od 1. 1. 2024).
V naší obci byl zvolen systém platby za objednanou kapacitu nádoby – občané tedy platí částku vypočtenou jako:
Sazba v Kč za 1 litr odpadu (stanovená vyhláškou) * objem svozové nádoby v litrech * počet svozů za období
Přihlášení k místnímu poplatku
Pokud mám v obci nemovitost, která je obývaná a tudíž v ní vzniká odpad.
Jedná se např. o:
Stačí vyplnit formulář přihlášky (Přihlášky pro: rodinný dům, bytový dům) a dodat ho na Obecní úřad Tlučná osobně, vhozením do schránky umístěné na budově OÚ nebo zasláním na e-mail: podatelna@obec-tlucna.cz
Počátek svozu je možný od 1. dne následujícího měsíce po doručení přihlášky (do té doby je nutné převzít nádobu).
Známku Vám vylepí pracovníci svozové společnosti při 1. svozu nádoby.
Dle obecně závazné vyhlášky obce č. 4/2023 o místním poplatku za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci je sazba stanovena na 0,64 Kč za 1 litr odpadu.
Objem nádoby | Frekvence svozu | Výše pololetní platby v Kč | Ročně celkem |
60 | 1x za 14 dní | 500 | 1 000 |
60 | 1x za měsíc | 231 | 462 |
120 | 1x za 7 dní | 1 997 | 3 994 |
120 | 1x za 14 dní | 999 | 1 998 |
120 | kombinovaný | 1 575 | 3 150 |
120 | 1x za měsíc | 461 | 922 |
240 | 1x za 7 dní | 3 994 | 7 988 |
240 | 1x za 14 dní | 1 997 | 3 994 |
1 100 | 1x za 7 dní | 18 304 | 36 608 |
1 100 | 1 x za 14 dní | 9 152 | 18 304 |
Platební údaje budou zasílány v průběhu května – nehraďte nic dříve, než obdržíte své platební údaje! Pokud jste OÚ Tlučná poskytli svoji e-mailovou adresu, budou zaslány elektronickou cestou, v ostatních případech je obdržíte vytištěné do poštovní schránky.
Poplatek je možné zaplatit zvlášť za 1. pololetí (nejlépe do 20. června) a 2. pololetí (nejlépe do 20. listopadu). Je možné také provést platbu za celý rok najednou (nejlépe do 20. června).
PREFERUJEME ÚHRADU PŘEVODEM NA BANKOVNÍ ÚČET OBCE 121371/0100 pod zaslaným variabilním symbolem – součástí platebních údajů bude kód pro QR platbu.
Stačí vyplnit změnový formulář a dodat ho na Obecní úřad Tlučná osobně, vhozením do schránky umístěné na budově OÚ nebo zasláním na e-mail: podatelna@obec-tlucna.cz
Změny je možné provést vždy nejpozději k 20. dni předchozího měsíce (např. pokud chcete změnu od 1. března, je nutné doručit změnový formulář na OÚ Tlučná nejpozději 20. února).
Známku Vám vylepí pracovníci svozové společnosti při 1. svozu nové nádoby/dle nové frekvence.
Svoz od ledna navazuje dál ve stejné frekvenci jako v předešlém roce. V lednu a únoru se vyváží na staré známky. Nové známky obdržíte od OÚ Tlučná do poštovních schránek nejpozději v polovině února a je třeba mít je do konce února vylepené.
Známku Vám vylepí pracovníci svozové společnosti při 1. svozu nové nádoby/dle nové frekvence.
Kontaktujte OÚ Tlučná telefonicky (377 931 107) nebo e-mailem na podatelna@obec-tlucna.cz
Svozové nádoby poskytuje svozová společnost k bezplatnému pronájmu.
Kontaktujte OÚ Tlučná telefonicky (377 931 107) nebo e-mailem na podatelna@obec-tlucna.cz
V Tlučné se nádoby vyvážejí vždy v PONDĚLÍ. Svozová nádoba musí být připravena v 6:00.
V prosinci OÚ Tlučná zveřejňuje kalendář svozů na úřední desce a v obecních vývěskách – je tedy třeba si pohlídat, jestli svozy navazují plynule nebo je změna.
Občas se to může stát – kontaktujte OÚ Tlučná telefonicky (377 931 107) a domluvíme se na dalším postupu.
Rezervujte si celé hřiště jen pro sebe!