#
#
#
#
#
#
#
#
#

Navigace

Obsah

Žáků ve třídách: I. A 22, I. B 22, II. A 23, II. B 25, III. A 24, III. B 24, IV. tř. 38, V. A 22, V. B 22, VI. A 26, VI. B 28, VII. tř. 35, VIII. A 23, VIII. B 22 a v IX. tř. 32. Ve škole celkem 388 žáků s průměrem na třídu 26 žáků.

Učitelský sbor: s. Vladimír Jindra (ředitel), Zdeněk Mašát (zástupce), nižší stupeň: s. Maxová, Šílová, Pešulová, Mašátová, Nováčková, Dudová, Flachsová, A. Maxa, Musilová (roz. Kotěšovcová), která se o prázdninách provdala, vyšší stupeň: s. Z. Maxa, Pittr, Cihlář, Kouřilová, Jirková, Bittenglová a Macháček, během roku přišly Měsíčková a Forejtová.

Třídenní porada ředitelů škol, předsedů strany a odborů objasnila složité otázky učebně-výchovné práce a mimoškolní činnosti dětí.

ZO KSČ (Základní organizace komunistické strany Československa) si zvolila za předsedu s. Jirkovou. Stranická organizace účinně pomáhala řešit úkoly uložené školám ÚV KSČ.

ZV ROH s předsedou s. Zdeňkem Maxou pomáhal řešit otázky týkající se školy.

SRPŠ nepracovalo jako léta minulá, protože s. Ing. Drahý se zdržoval často pracovně mimo republiku.

Základním úkolem školního plánu se stalo zlepšení učebně-výchovné práce. Nižší stupeň se zaměřil na zlepšení výuky českého jazyka, vyšší stupeň rozšířil metodickou spolupráci s vejprnickými učiteli.

Učitelé aktivně diskutovali o zlepšení práce na schůzích pedagogické rady, na provozních poradách, sobotních desetiminutovkách apod. Do praxe se to však nepodařilo uvést pro pasivitu dětí. Většinou se učilo postaru zavedenými a vyzkoušenými metodami.

Ze 140 žáků na okresním kole „Matematické olympiády“ jich do závěrečného kola postoupilo třináct, z toho bylo sedm našich žáků. Kdyby se nám podařilo odstranit staré metody, mohly být úspěchy ještě výraznější.

Diferenciace se naší škole nejlépe povedla v PO (Pionýrská organizace). Uskutečnili diferenciaci oddílů nikoliv podle tříd, ale podle zájmů a kamarádství. Pionýrská rada skupiny, složená vesměs z rodičů, vypracovala pod vedením s. Pittra program, který svou bohatostí a pestrostí námětů pionýry plně uspokojoval. Plnily se „lišky“, odlišené barvou, a každá „liška“ měla několik úkolů, které pionýři plnili a zapisovali či nalepovali do svých vlastnoručně vyrobených příruček. Příklady „lišek“: historik, kamarád, sportovec, cestovatel, čtenář apod. Nová práce s pionýry plně potvrdila, že styl práce PO musí jít touto cestou.

Učitel Cihlář při práci na pozemku

Učitel Cihlář při práci na pozemku

 

Pionýři uspořádali v Lidovém domě soutěž mezi oddíly. Plný sál fandil jak na mistrovství světa. Soutěžní úkoly vybrány ze sportu, četby, znalosti filmů, ale také soutěže zručnosti – např. v oblékání kompletní hokejové výstroje, přišití tří knoflíků, ve zpěvu tří písní na dané téma (třeba křestní jméno v písni, či město nebo barva), přednes libovolné básně apod. Prostě tři hodiny soutěžení, veselí a dobré nálady.

Z mimoškolní činnosti škole nejvíce pomáhal TJ Baník, kam pravidelně dvakrát týdně docházely dvě třetiny dětí. Nacvičovaly se skladby pro III. spartakiádu, takže na škole se vyučovala normální tělesná výchova dle školních osnov. Z našich učitelů se zapojil do cvičení v Baníku s. Pittr, který již tuto činnost vykonával řadu let, a k němu se opět připojili s. Mašát, Mašátová a nově s. A. Maxa a Šílová.

V okresním kole tvořivosti mládeže, uspořádaném v Kaznějově, uspěli: Hanusová Irena – 1. místo ve zpěvu, pěvecký soubor se s. Bitteglovou – 2. místo, hudební soubor ČSM žáků IX. třídy vedený žákyní Dášou Fínovou – 2. místo a Hana Rádlová ve hře na harmoniku – 3. místo.

Po několikaleté přestávce se opět konaly zkoušky na střední školy. Všech 10 našich žáků ve zkouškách uspělo.